Mercedes ABC Ventielblok Solenoid O-ringen Reparatie Revisie Set Luchtvering
2 Reviews | Review toevoegen

Reparatie/revisie set voor Mercedes C215, C216, R230, W220 en W221 ABC ventielblok voor het herstel van de werking van de luchtvering.

Artikelnummer

X8R0147 

Gewicht   

0,044 KG

Verwachte levertijd

Uit voorraad leverbaar

€ 89,95
€ 85,00
Prijs per Kit

Voorraad :

Aantal: 
Bestellen
Op verlanglijst
 

MERCEDES ABC VENTIELBLOK SOLENOID O-RINGEN REPARATIE REVISIE SET LUCHTVERING


Reparatie/revisie set voor Mercedes C215, C216, R230, W220 en W221 ABC ventielblok voor het herstel van de werking van de luchtvering.
 

SYMPTOMEN

Vering van het voertuig is verzakt op één of meer hoeken na een korte periode van tijd na het uitschakelen van het voertuig. Voertuig staat aan een zijde hoger dan de andere kant na afsluiten. Algemene foutcodes: waarschuwing op voertuig infodisplay, C1525-001, C1525-002, C1525-004 of C1525-00.
 

OORZAAK




Voertuig verzakt op één of meer hoeken na uitschakeling

Het ABC-systeem op Mercedes Benz voertuigen is een computergestuurd hydraulisch systeem, waarbij het systeem vloeistof van en naar de schokdempers regelt. Hiermee zorgt het systeem ervoor dat het chassis te allen tijde horizontaal wordt gehouden. Dit is een geweldig systeem wanneer het volledig functioneel is.

Een veelvoorkomend probleem van het systeem zijn de ventielblokken. Dit is vaak te herkennen aan een verzakte/doorgezakte auto, aan één of meerdere hoeken, wanneer deze enkele uren geparkeerd staat.  Een verzakking na langdurige stilstand hoeft niet te duiden op een probleem met het ventielblok. Het kan ook voorkomen dan kort nadat de auto is uitgeschakeld één of meerdere hoeken hoger komen te staan.

Door slechte afdichtingen in het ventielblok kan deze de vloeistof niet in de schokdemper  houden en zal de vloeistof terugstromen naar het reservoir. Dit wordt vaak veroorzaakt door slechte O-ringen die moeten zorgen voor een goede afdichting.

Is uw voertuig uitgevoerd met een ABC systeem dan hefet deze twee ventielblokken. Eén voor de voorste schokdempers en één voor de achterste schokdempers. Elk ventielblok heeft twee vergrendelkleppen (lock solenoid) en twee regelkleppen (control solenoid). De vergrendelklep vergrendelt het niveau van de veerpoot nadat het voertuig is uitgeschakeld.

Als er residu achterblijft in de kleppen, zal de plunjer niet goed afdichten en zal de schokdemper vloeistof terugstromen, waardoor de hoek van de auto verzakt. Een dergelijk residu wordt normaal veroorzaakt doordat de originele O-ringen verslechteren. Naast de O-ringen zijn backup-ringen om de vorm van de O-ringen onder druk te houden. Sommige ventielblokkleppen zijn uitgerust met nitril backup-ringen, net zoals de nitril O-ringen kunnen deze verslechteren en de plunjer verstoppen.
 

OPLOSSING


Een complete reparatie/revisie set om het ABC ventielblok te repareren, gemaakt van de beste materialen om de levensduur van het voertuig te verlengen.

De complete reparatie/revisie set bevat alle componenten die nodig zijn om het ventielblok te herstellen. De set is voor één ventielblok.

De set bevat: Vervangende O-ringen om originele O-ringen op de kleppen van het ventielblok te vervangen. De O-ringen zijn vervaardigd van Viton, een sterk verbeterd materiaal dat geschikt is voor een perfecte pasvorm en dus niet zal verslechteren zoals het originele onderdeel. Hiermee worden gelijkwaardige problemen in de toekomst ook voorkomen. Vervangende backup-ringen, deze zijn vervaardigd van PTFE om de levensduur te verlengen. Deze vervangen de originele nitril backup-ringen. De backup-ringen hebben een split-design voor eenvoudige installatie.

Alle componenten zijn gelabeld voor eenvoudige installatie. Bekijk de instructievideo voor een uitgebreide reparatiehandleiding. De set is ontworpen en ontwikkeld voor het oplossen van de problemen van het ABC ventielblok gedurende de levensduur van het voertuig.
 

MODELLEN

C215 CL-Klasse 2000-2006: CL500, CL600, CL55 AMG, CL63 AMG, CL65 AMG.
C216 CL-Klasse 2006+: CL500, CL600, CL55 AMG, CL63 AMG, CL65 AMG.
R230 SL-Klasse 2003-2012: SL320, SL500, SL550, SL55 AMG, SL600, SL65 AMG.
W220 S-Klasse 1998-2006: S280, S320, S350, S430, S500, S600, S55 AMG, S65 AMG.
W221 S-Klasse 2005-2013: S280, S300, S350, S400, S450, S500, S550, S600, S63 AMG, S65 AMG.
 

REFERENTIE

A2203280031, A2203200358, A2203201258, A2203200031.

Rond 2007 veranderde het ontwerp van het ventielblok, onze reparatie set past enkel op het model tot 2007. Controleer daarom altijd eerst of de set voor uw ventielblok bruikbaar is. De nieuwste type ventielblok is te herkennen aan een zwarte bol die aan het ventielblok bevestigd is.
 

INHOUD

14x Viton O-ringen
14x PTFE gesplitste steunringen
2x Vervangende ventielborgclips
2x Weerafdichtingen voor regelkleppen
4x Stickers om klepstanden te markeren

Dit maakt reparatie van één ventielblok mogelijk. Als u de voor- en achterzijde wilt repareren, hebt u twee sets nodig. Alle componenten in geëtiketteerde zakken voor eenvoudige installatie.

Sorteren op:

Review toevoegen

Deze review wordt niet direct geplaatst omdat deze eerst  goedgekeurd moet worden door de beheerder. Wanneer deze review goedgekeurd is, verschijnt hij op deze pagina.

Benny Verhelle - 29-03-2020 11:48

Beste , ik heb zelf de revisie uitgevoerd in ongeveer 3 uur...zeer tevreden over het resultaat, de wagen staat nu terug vlak en zakt na 3 dagen nog steeds niet.Vroeger zakte de linker voorkant na 1 a 2 dagen volledig weg.
Mijn wagen is een SL500 R230 van 2002 met ventielblok A2203280031en heeft wel de zwarte bol aan de voorste ventielblok . De dichtingenset past hier dus ook op (zie de opmerking in de omschrijving).
Met vriendelijke groeten,

Anoniem - 18-02-2019 14:49

S55 AMG staat weer keurig recht en is veel strakker tijdens het rijden.Voor en achter gelijktijdig vervangen in ongeveer 6,5 uur rijdt weer als nieuw.