Forte Seal Conditioner 125ml 00410
Forte Seal Conditioner - Motorolie Additief
12 Reviews | Review toevoegen
Forté Seal Conditioner conditioneert rubber van afdichtingen die gekrompen en uitgehard zijn. Door het gebruik wordt de elastische eigenschap van het rubber hersteld.

Artikelnummer

.00410

Gewicht   

0,150 KG

Verwachte levertijd

Uit voorraad leverbaar

€ 22,95
Prijs per stuk

Voorraad :

Aantal: 
Bestellen
 
Op verlanglijst

FORTÉ SEAL CONDITIONER - MOTOROLIE ADDITIEF


Forté Seal Conditioner is een synthetisch onderhoudsproduct dat rubber conditioneert waardoor de elastische eigenschappen van afdichtingen die gekrompen en uitgehard zijn hersteld worden en de bruikbare levensduur verlengd wordt.

Eén van de gevolgen van het verbranden van olie en uitlaatrook bij automotoren is het hard worden van de klepseals, waardoor deze niet meer voldoende afdichten. Dit leidt tot een verhoogde oliedoorlaat tussen klepsteel en klepgeleider, waardoor uiteindelijk meer, moeilijk te verbranden olie in de verbrandingskamers terechtkomt. Deze lekkage kan ongedaan worden gemaakt door Forté Seal Conditioner toe te voegen aan de motorolie.

Ook bij hydraulische en andere industriële apparatuur waar olielekkage en vermindering van de efficiëntie zich voordoet biedt Forté Seal Conditioner de volgende voordelen:

  • Vermindert olieverbruik en uitlaatrook ten gevolge van slecht afdichtende klepseals.
  • Vermindert het lekken van olie langs afdichtingen in een groot aantal autotechnische en industriële toepassingen.
  • Reconditioneert rubber afdichtingen, O-ringen en keerringen en herstelt de optimale prestaties waar deze verminderd zijn zoals bij hydraulische cilinders.
  • Voorkomt schuimvorming in de vloeistof.


Keerringen en afdichtingen van krukassen, nokkenassen, handgeschakelde versnellingsbakken en koppelingen harden ook uit door temperatuurwisselingen, thermische belastingen en zure verbrandingsgassen. Door dit uitharden zal het veertje in de oliekeerring niet in staat zijn om het op de as afsluitende deel zo te vervormen dat daadwerkelijk afgesloten wordt op de draaiende as, waardoor lekkage optreedt.

Om lekkage en “zweten” van keerringen en afdichtingen te verhelpen, moet de motor eerst inwendig gereinigd worden met Forté New Generation Motor Flush, waardoor ook eventuele afzettingen tussen een keerring en een as verwijderd worden.

Door toevoeging van 1 dosering (125ml) Forté Seal Conditioner aan 4 liter nieuwe motorolie zullen de rubber keerringen, afdichtingen en seals in de motor geconditioneerd worden, waardoor het rubber weer soepel en de afdichting hersteld wordt.

Het reconditioneren van rubber neemt enige tijd in beslag, omdat het materiaal van de keerring moet reageren met Forté Seal Conditioner, waarbij in een “gemiddelde motor” de keerringen en afdichtingen ± 2- 3% in volume toenemen. Na 500 km moet er een waarneembare verandering zijn, of zelfs een volledig verholpen lekkage. Is dit na 1000 km nog niet het geval, dan is er een onherstelbare beschadiging opgetreden zoals b.v. een gescheurde keerring, een gebroken veertje of versleten keerringmateriaal.

Bij een automatische versnellingsbak kunnen keerringen geconditioneerd worden door toevoeging van Forté Automatic Transmission Treatment aan de ATF vloeistof. In stuurbekrachtigingssystemen dient vanwege de hoge drukken en stromingssnelheden Forté Power Steering Treatment gebruikt te worden.


FORTE SEAL CONDITIONER VOOR TWEETAKTMOTOR?

Bij tweetaktmotoren kan Forté Seal Conditioner niet aan de motorolie toegevoegd worden. De smering wordt verzorgd door brandstof vermengd met olie. Het is bij tweetaktmotoren niet mogelijk, om een speciale “reconditioning-olie” toe te voegen aan de brandstof, omdat dit de ontvlambaarheid van de brandstof zo sterk zou beïnvloeden dat hierdoor schade zou ontstaan. De enige remedie is dus het vervangen van de keerring of afdichting.

Forté Seal Conditioner is compatibel met alle conventionele motor-, cardan- en transmissieoliën, alsmede hydraulische en industriële oliesoorten en vloeistoffen op oliebasis maar is niet compatibel met vloeistoffen op waterbasis.


HOE GEBRUIK IK FORTE SEAL CONDITIONER?

Reinig eerst de motor met een motorflush om vervuiling op keerringen en afdichtingen te reinigen.

Ververs de motorolie en voeg 1 dosering (125ml) Forté Seal Conditioner toe aan 4 liter nieuwe motorolie, of 2,5 % van het olievolume. Voeg eventueel een halve dosering toe aan de olie van een handgeschakelde versnellingsbak en de andere helft aan de differentieelolie.


INHOUD

Forte Seal Conditioner wordt geleverd in een tube van 125ml

Liever een premium alternatief? Kijk dan ook eens naar de MecaTech AFM Oil Treatment of de MecaTech AFB Seal Improver 

Sorteren op:

Review toevoegen
Robert - 31-12-2023 08:41

Snelle levering top produkt

Erik Noordzij - 21-12-2023 12:17

Ik rij nu zo'n 500 km met Forte, maar zie nog geen verbetering , misschien komt het nog.
OOk de zuigerveren kunnen slecht zijn.

Dennis - 09-05-2023 13:46

Snel en gemakkelijk besteld.
Volgens mij doet het wat het moet doen, auto rookt al minder.

Rens - 18-09-2022 21:43

Mijn BMW 116i E87 verbruikte 1 liter olie per 1000/1250km. De garage vertelde mij dat mijn klepseals uitgedroogd zijn, de reparatie zou 900 euro kosten.

Na wat onderzoek gedaan te hebben kwam ik uit bij dit product van Forte. Ik heb de volledige inhoud van de fles bij de olie toegevoegd en heb nu na 800km nog geen druppeltje olie verbruikt.

Ik weet nog niet hoe veel olie de auto nu gebruikt, maar weer al wel zeker dat het een stuk minder is dan voordat ik het product heb bijgevoegd. Normaal gesproken zou er namelijk al 0,75 liter olie verbruikt zijn na 800km.

Jorn zwart - 28-02-2022 09:20

Heeft super gewerkt bij mijn dodge

Hans - 03-01-2022 08:52

Helaas was bij onze Hyundai Getz (1.3 Motion uit 2004), de nokkenas gebroken bij 131.000 km. Ook een groot aantal kleppen waren beschadigd. Kortom regelrechte disaster, want deze auto (17 jaar oud) totallos? Kop reparatie te duur, in overleg met garage toch besloten tot reparatie, uit Belgie van de sloop een gebruikte cilinderkop gekocht met garantie, kop gevlakt en getest (afgeperst om te bezien of de klepafsluiting 100% was.) Nieuwe koppakking en overige pakkingen incl. kleppendeksel pakking, nieuwe kopbouten. Reparatie 100% geslaagd, motor loopt beter dan daarvoor, meer compressie meer trekkracht en erg fraaie geruisloze loop, echter er was sprake van (te veel) rook (blauwe rook) uit de uitlaat, vooral bij stationair draaien bij warme motor en bij optrekken.

Kennelijk heeft de kop te lang op de plank gelegen (stilgestaan) en daardoor zijn de rubberen klepseals licht verhard. Veel positieve ervaringen gelezen over de Forté produkten en derhalve een poging gewaagd het probleem van de te hoge uitstoot op te lossen. Eerst 400 ML Forté Oil Fortifier toegevoegd aan de nieuwe aanwezige dunne 5W40 olie, daarna Forté Seal conditioner 125 ML toegevoegd. Vervolgens 50 km gereden en de blauwe rook was grotendeels verdwenen, na 100 km rijden zelfs geheel verdwenen.

Dus mensen (ik wordt niet betaald door Forté) deze produkten werken echt zeer goed, dus 5 sterren scoring.
Natuurlijk zal het niet altijd helpen in elke situatie, het zal sterk afhangen van in hoeverre de verharding van de klepseals heeft plaatsgevonden, is dit heel ernstig, dan zal het waarschijnlijk niet of nauwelijks helpen.

Waarom heb ik Forté Seal conditioner samen met Forté Oil Fortifier gebruikt? Wel Forté Oil Fortifier zorgt er o.a. voor dat de viscositeit (dikte) van de motorolie met ca.15% wordt verhoogd bij warme motor. 5 W 40 is natuurlijk een zeer goede motorolie, maar is zeer dun, bij warme motor wordt de olie nog dunner en zal deze dus gemakkelijk olie door de verharde klepseals laten lekken, bij hogere viscositeit zal dat probleem verminderen en dat is wat de Forté Oil Fortifier doet, tevens zorgt deze toevoeging voor betere smering en hogere compressie (betere afsluiting van de zuigerveren) Dat is ook echt merkbaar tijdens het rijden.

Tevens zal na toevoeging van de Forté Oil Fortifier de Forté Seal conditioner beter zijn werk kunnen doen, het zal de werking versterken omdat de olie niet direkt langs de klepseals lekt, de Forté Seal conditioner zal nu langer in contact blijven met de klepseals en dus de conditionering daarvan versnellen.

Ik raad dus iedereen die Forté Seal conditioner wil aanschaffen dit samen te gebruiken met de Forté Oil Fortifier.
Overigens wel eerst de motor olie vervangen alvorens Forté toe te voegen, de werking zal bij oude motorolie een stuk minder zijn. Overigens zal het maximale effect van de Forté Seal conditioner pas na 2 maanden bereikt worden, het kan dus alleen nog beter worden!

Dus kortom STERK AANBEVOLEN!

Leo - 26-02-2021 13:22

Goede snelle levering! Prima product

peter - 21-01-2021 17:05

snel geleverd, het spul, werkt goed, er in gedaan, een rondje gereden +- 50 km op ons gemak, volgende dag, geen blauwe rook meer, dus voor ons heeft het tot nu toe geholpen.

Anoniem - 14-01-2021 19:00

Kan alleen iets zeggen over de aflevering. Goed zoals afgesproken.

John - 29-11-2020 19:13

Het middel heb ik besteld in verband met een enorm olieverbruik van de auto. Helaas heeft het voor ons niet het gewenste resultaat gebracht, maar ik denk dat het absoluut niet aan de prestatie van het product ligt. Afspraak staat inmiddels gepland om de klepseals te vervangen. Levering was eerder dan de pakketdienst aangaf, dus niets te klagen. Ook netjes verpakt.

Vaniwa - 09-08-2020 21:24

Het lijkt te werken, geen blauwe rook meer en veel minder olie verbruik. Voor dat geld kun je geen kleprubbers vervangen.

Eric - 04-08-2020 13:08

Zeer snelle en correcte levering, prima service.
Heb dit product eerder gebruikt, reduceert rookvorming bij koude start tot vrijwel nul en voorkomt een dure reparatie doordat het de elasticiteit van hard geworden klepsteel rubbers herstelt.